dinsdag 15 oktober 2002

Jonathan Franzen - The corrections



Ben inmiddels over de helft en wat een prachtig rotboek is dat: rotboek omdat het verhaal zO deprimerend is dat ik er wakker van heb gelegen (gEEn goed idee op vakantie), prachtig omdat het enorm goed geschreven is. Dus rillend genieten!!

Voor mij is die titel ongelooflijk duidelijk: Iedereen is bezig met corrigeren. Van andere mensen, verwachtingen, relaties, het verleden, etc, etc. Correcktall is natuurlijk het toppunt: een medicijn waarmee je de hersenen kunt corrigeren.....

Ik las in de VK van afgelopen zaterdag dat maar liefst 40 % van de patienten met Parkinson last heeft van depressies (mooie foto van Claus erboven). Dus dat Alfred depressief was, klopt wel. Is Parkinson erfelijk? Dat zou ook Gary's depressie verklaren (beginnende Parkinson??).

1 opmerking:

Linn zei

Deze heb ik ooit eens gekocht omdat ik er zo'n positieve dingen over gehoord had. Ik ben er al eens in begonnen maar ik heb hem niet uitgelezen. Waarom weet ik niet echt.

Toch nog maar eens proberen.

Valt het op dat ik hier het archief (in sneltempo weliswaar) aan het doornemen ben? ;)