vrijdag 8 oktober 2004

Kinderboekenweek!



De kinderboekenweek is weer begonnen! Voor mij (ok ok, ook voor de kinderen ;-) ) een van de hoogtepunten in het jaar.

We begonnen dit jaar weer met het tradionele kinderboekenfeest in het Utrechtse stadhuis. Daar liepen mw Helderder en Pluk rond (Pluk gaat bijna in premiere!), en die stelden de verschillende kinderboekenschrijvers op geestige wijze aan het publiek voor.

Daarna met de jongste (4 jaar) naar een voorstelling van Sieb Postuma geweest, over het hondje Rintje en zijn vriendinnetje Henriette. Enig! En het boek prachtig gesigneerd meegenomen. Ondertussen de andere kinderen gestald bij 'Superguppie'. Groot succes (jammer dat ik daar zelf niet bij was). Dus dat moest ook mee. En zo nog wat boeken, voor ieder echt niet meer dan één (anders sjouwt Elsje zich een breuk :-) en heeft daarna ook nog pijn aan de portemonnee :-)) ).

Waar ikzelf helemaal weg van was, was van Guus Kuijer, die ik al las toen ik zo oud was als mijn kinderen nu. De grote Madelief-verzameling met handtekening staat dus nu te pronken op het buffet.

En de oudste mag nog, die vond niets van haar gading op het boekenfeest. Hoera, we feesten gewoon nog een keertje in de kinderboekenwinkel! En natuurlijk moet dan ook Tonke meegenomen. Want die lag niet op het feest, kun je het je voorstellen? Absoluut een van de toppers van mijn jeugd en die van hopelijk nog heel veel generaties. Wat heb ik dat veel nagespeeld!

Geen opmerkingen: