donderdag 19 augustus 2010

Stieg Larsson - De vrouw die met vuur speelde



Nadat ik in februari deel 1 van de Millennium-triogie las, kocht ik direct deel 2. Omdat ik wist dat ik die Larssons in racetempo moet kunnen lezen, bewaarde ik dit boek tot in de zomervakantie.

Het is weer even meeslepend als deel I, Salander en Blomkvist doen weer hun inmiddels bekende ding. Alleen is Salander nu niet alleen de onderzoekster maar ook een van de direct betrokkenen in een smerig zaakje. Dat maakt haar tot een verdachte voor en onderwerp van heksenjacht door de Gansche Natie. Een heksenjacht naar aanleiding van de moord op een collega van Blomkvist.

Weer heeft Larsson een absolute pageturner afgeleverd, maar waar deel 1 een fijn afgerond geheel was, eindigt De vrouw die met vuur speelde met een cliffhanger van jewelste. Dus ik vrees dat ik deel III ook binnenkort zal moeten lezen :-)

4 opmerkingen:

Kris zei

Hoi Elsje,

Niet een reactie op het boek, maar een vraag naar aanleiding van je review: Hoe snel lees je gemiddeld een boek uit? Je schreef dat je het in een racetempo uit zou kunnen lezen (Larssons boeken). Ik lees erg langzaam en ben altijd benieuwd naar hoe anderen lezen.

Ik vind je blog erg leuk om te lezen, ben altijd weer blij als je een nieuwe post hebt :) Keep it up!

Groetjes, Kris

Elsje zei

@Kris: dit las ik in 1 1/2 dag uit, wel een vakantiedag hoor, want als ik moet werken kan ik niet tot diep in de nacht doorlezen :-)
Dank voor de complimenten trouwens. Binnenkort hier: David Mitchell. Vorige week uitgelezen maar nog geen tijd gehad om over te bloggen. Het weekend misschien... Nu ben ik bezig in Catcher in the Rye #goldenoldie

Kris zei

Ah, heel fijn! Ik heb David Mitchell ook liggen op mijn 'to read' stapelje maar daar liggen nog ongeveer 20 boeken om te lezen. Ik ga niet erg snel haha. Ben erg benieuwd naar je mening over het boek!

Anoniem zei

Ik heb van alle drie de boeken geweldig genoten. Deel drie is ook een echte aanrader. Jammer dat Larsson is overleden. Van mij had hij nog wel drie delen mogen schrijven.